den nya söndagen


eftersom jag alltid är ledig på måndagar nuförtiden blir måndagen den nya söndagen, även fast den gamla hederliga söndagen ännu lever kvar. alltså har jag två söndagar i veckan, vilket känns lite sisådär. två dagar då man inte gör någonting alls. känner sig bakfull även fast man inte fått i sig en droppe alkohol kvällen innan & tankarna är sådär löjligt blödiga. i två dygn. OK, nu ska jag väl inte klaga egentligen, jag är ju faktiskt ledig på måndagar, men det känns ju som att man slösar bort två viktiga dagar samt att den gamla tisdagen har blivit den nya måndagen, vilket också är en slags ångestdag, det är då veckan börjar igen. på en tisdag! jag vet inte, jag yrar. är nyvaken & har fortfarande inte skrivit den där bokanalysen jag skulle tatt tag i igår. lite självdiciplin hade inte skadat, va.

jag är fortfarande pepp på hela den här bandgrejen, även fast jag inte har något minne utav ifall vi bestämde någon "nästa gång" eller liknande. ibland tänker jag att man kanske borde börja ta det lite lugnare med alkoholen. men bara ibland. men det ordnar sig med bandet, jag har ju alla på facebook ändå, haha.

jag har inte ens börjat min dag än, och klockan är 14.27. samma gamla knut på huvudet som jag har haft i tre dygn & samma gamla mascara. brorsans gamla power rangers-kalsonger på mig & pappas gamla tröja. jag saknar allt det där ibland, när alla bodde ihop & man kunde låna allt utav alla hela tiden. även fast jag inte hade några systrar att låna utav, så var det fint. storebröder är det bästa hursomhelst, där kunde man hitta hur mycket roligt som helst. nu är det jag & mamma & vi har inte ens samma skostorlek. det blir inte mycket mer lånat än någon mascara när min egna har hunnit bli torr innan pengarna har rullat in på kontot. saknar lånandet helt enkelt. längtar efter en sambo med en stor garderob & spännande saker att låna. hon/han dyker nog upp en vacker dag, tänker jag. 

nu tar jag tag i dagen, lyssnar klart på strokes-skivan & skriver sedan klart bokanalysen, dammsuger lägenheten & pantar burkar. OK, kanske pantar jag inte burkar idag. det betyder ju att man skulle behöva gå ut bland människor. det känner jag inte för idag. 
hurray för dubbelsöndagen!




& hurray för power rangers, speciellt när de sitter på kalsonger!
(ps. glöm inte rockclassics.blogg.se)

Kommentarer
Postat av: stalin

tack för din kommentar du! jag vet inte om blogger säger till ifall jag svarar i min blogg, så jag gör det här i stället.

haha, du gissade så rätt på hus och allt. har du varit här mycket?



och tack igen. det vore jättekul om du köpte något. :)

2009-11-17 @ 03:26:54
URL: http://tillfabriken.blogspot.com
Postat av: partajanen

jadu, jag åker förbi varje dag, bor på väderilsgatan. tyckte att jag hade en rätt schysst utsikt tills jag besökte en lägenhet i det huset. så orättvist!



yes, jag hör av mig om det!

2009-11-17 @ 14:15:43
URL: http://partajanen.blogg.se/
Postat av: stalin

ah, coolt. jag "flyttade" precis hit, och bor i ett gammalt kollektiv tills den sista januari. det kanske är i den här lägenheten du har varit? haha.

2009-11-17 @ 18:14:12
URL: http://tillfabriken.blogspot.com
Postat av: partajanen

ah, okej. näe, eller jag vet inte. vem vet! det var sjunde våningen iallafall!

2009-11-17 @ 22:28:49
URL: http://partajanen.blogg.se/
Postat av: stalin

haha okej. jag bor på sjunde!

2009-11-18 @ 00:44:34
URL: http://tillfabriken.blogspot.com
Postat av: Emma Lundquist

Kanske dom snyggaste kallingarna jag sett! power rangers lever kvar...

2009-11-18 @ 14:48:56
URL: http://vonpite.blogspot.com
Postat av: sanna

ja men verkligen. jag älskar dem!

2009-11-23 @ 01:41:53
URL: http://partajanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0