drömmen om majorna & all those beautiful boys

är helt sådär besatt av tanken om flytten som möjligtvis kan ske i juni. till majorna. jag har ta mig fan alltid velat bo i majorna. och nu finns den där vindsvåningstvåan där borta, och väntar på mig. i ett år kommer jag i så fall få bo där och jag vet inte, det känns helt ofattbart. jag håller tummarna för att emma blir min sambo. det vore helt fantastiskt. det nästan rycker i mig av bara tanken. tänk vilken fantastisk sommar! sommaren 2010, i majorna, sambo med emma, vindsvåning, öl & gemensamma middagar. promenader hem från järntorget, mitt i den ljumma sommarnatten. OK, nu får jag lägga av. går överstyr nu, kanske. nej men det vore ju verkligen a dream come true då. sen ifall emma inte kan, vet jag inte riktigt. hyran är ändå ganska hög och när jag försökte komma på vänner med jobb som skulle kunna vara intresserade av att flytta, blev svaret snabbt noll. känns ju lite jobbigt, men jag tänker att det ordnar sig. själv har jag skrivit ett brev till min mors chef idag. ett brev där jag skulle berätta lite kort om mig själv. det är väl ändå det värsta som finns? när något så lätt blir så svårt. vad ska man skriva för att det ska bli ett brev som sticker ut i mängden (obs! det skulle inte vara något cv. obs!)? "hej jag är bäst hejdå", nä. det går säkert bra. jag tror att jag framstår som en ball person i mitt brev. för det är säkert det de letar efter. en jävligt ball brud. hehe.
förövrigt har jag idag skrivit det sämsta prov jag någonsin har skrivit. är 125% säker på att det är ett IG på det. men jag försöker övertala mig själv om att det är lugnt. missade ju en hel del när jag var sjuk. det är OK. OK? OK. sedan skötte jag mig otroligt mycket bättre i mörkrummet där jag förstorade halvformatsbilder på emma till stora vita ark. det var spännande, men även ganska jobbigt. allt är inte riktigt tiptop på skolan och ibland behöver man tunga järnlinjaler för att få ett bra resultat. japp. det var kul dock, hade ett riktigt flow och fick fram två schyssta bilder på relativt kort tid. skönt.
ikväll ska även alla andra dricka öl förutom jag, känns det som. vart fan får alla pengar ifrån? nu liksom? två dagar innan lönen? galet. är fruktansvärt avundsjuk men jag tänker att min helg kommer slå allt ändå, så jag håller nog humöret uppe ändå. relativt bra i alla fall. sara och mattias kommer nämligen och hälsar på mig i helgen (precis som den gamla goda 07-tiden) och jag blir alldeles pirrig när jag tänker på det.. det ska bli bäst, har jag bestämt. lönehelg och allt! vad kan gå fel? natting.
jag gillar livet rätt okej mycket just nu ändå. är lite trött på att jag ständigt flyger runt och blir småförälskad i alla fina pojkar, pojkar jag inte ens känner. en-kvälls-förälskelserna. ja, ni vet. eller spårvagnsförälskelserna är nog mina favoriter. det är inte ens vår än och jag är galnare än någonsin. jag vågar inte ens tänka på hur det ska gå i vår. kanske lyckas jag bli förälskad på riktigt istället, man vet ju aldrig.
jag saknar att bli kliad på ryggen i alla fall, that's fer sure.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0